FOTO BLOG

Moje počitnice in izleti v sliki in besedi

Izlet v Sauris

Objavil/a saskia 30.10.2011 ob 18:42 pod ..., DOPUST in IZLETI, ITALIJA

Podaljšek poletja nas je v letošnjem septembru dobesedno prisili, da izkoristimo lepo toplo vreme za izlet. Že večkrat smo imeli namen iti, tokrat smo se odločili in šli. Na enodnevni izlet z avtom in kosilom, poudarek pa je bil na ogledu izredno lepe vasice SAURIS. Sauris je majhna hribovska vasica kar 1212 m/m visoko, z le 430 prebivalci, slabih 40 km od Tolmezza v Furlaniji.

V Trbižiu smo zavili na avtocesto in se pripeljali skoraj do Tolmezza. Tam smo zavili na cesto proti prelazu Mauria, kjer smo po 20 km, pri Ampezzu zavili na gorsko panoramsko cesto polno predorov vklesanih v skalo. Cesta se iz je počasi vzpenja proti jezeru Sauris.

Umetno jezero Sauris (Lago di Sauris) je zajezitev reke Lumiei. Grajen je bil med leti 1941 in 1948, visok je 136 m in ustvarja rezervoar s 73 mio m3 vode.

Pot smo nadaljevali še 4 km in prispeli v čudovito vasico SAURIS DI SOTTO. Kraj je turistično obiskan tako pozimi kot poleti, njegova prepoznavnost pa je v unikatni arhitekturi hiš grajenih iz kamna in lesa in množici rož, ki krasijo pav vsako hišo. Če sem prav obveščena je bila obnovljena z denarjem iz evropskih skladov, že davno tega, še pred našim vstopom v EU. Vsekakor so vsak € vložili v vas, ki je tudi desetletje po tem ostala lepa in čista.

V Saurisu smo se odpravili na družinsko kosilo v restavracijo Alla Pace (mir). V tej gostilni smo bili že pred leti, ko smo si Sauris ogledali prvič. Zato smo vedeli, da je rezervacija skoraj nujno potrebna saj je v lepem vremenu med vikendi vedno povsem zasedena. Kuhinja je kombinacija sezonskih jedi iz Avstrije in Furlanije. Glede izbire jedi ni problema, jedilnega lista nimajo, povejo kaj tisti dan nudijo.

Za hladno predjed predlagajo pršut.

Tople predjedi so na podlagi testenin, npr. tris ali pa njoki. Na izbiro so bile tri različne a enostavne glavne jedi, jaz sem si izbrala polento s sirom in gobicami. Imajo zelo dobro vinsko karto (butelka okrog 20€).

Sladic je bilo na izbiro veliko.

Po dobrem kosilu smo odšli še na kratek sprehod in si podrobno ogledali še preostali del vasic, nato pa smo se odpeljali še nekaj ovinkov višje, v 3 km oddaljeni zgornji Sauris, SAURIS DI SOPRA, ki pa ni bil tako prepričljivo kičasto lep. Pravzaprav je to le zaselek posameznih hiš in zato smo se na kavico odpeljali kar domov.

Več slik si oglejte TUKAJ.

5 odgovorov na “Izlet v Sauris”
  1. nevenka - 31.10.2011 ob 06:50
    nevenka

Izgleda pa res lepo – nisem kak popotnik pa zato niti ne poznam veliko sveta, razen tistega, ki ga vidim na kanalu Travel ali National Geographic, pa še te vtise včasih pozabim, ker gre vse tako zelo na hitro mimo človeka brez pravega izkustva, ki ga dajejo le pristna doživetja.
    Resnično življenje je vse kaj drugega kot virtualni nadomestki – prave energije ne prenesejo posrednikov. Zato tudi spomin deluje drugače in občutek zadovoljstva je nekaj, kar težko prevaraš. Ljudje smo tako zelo bogati v svojih zaznavah, da je krčenje sveta na manj dimenzij nesmiselno.
    In ob takih zapisih me kar malo počrviči od zavisti – ne tiste prave, ki drugim ničesar ne privošči – bolj gre za obžalovanje, da sem sama tako prikovana v svoj tu in sedaj – iz tisoč razlogov in morda tudi kakšnega izgovora :-)

A delam načrte iz dosegljivih reči. In vedno večkrat vzamem pot pod noge. In hvaležna sem za informacije o kotičkih sveta, ki morda niso tako zelo oblegani kot svetovne prestolnice – in nudijo tisto, kar človek v vsej tej vsakodnevni presiji najbolj potrebuje – prijetno domačnost v prečudoviti naravi in stik z utripom s katerim bije življenje daleč stran od mest.

Sauris je gotovo kraj, ki sem si ga zaželela videti. Pa še na drugo stran planeta mi ni treba oditi.

2. saskia - 31.10.2011 ob 16:51
    saskia

Zelo lepo napisano. Vidiš, tega jaz ne znam. Svet znam gledati in doživljati skozi objektiv, ko pa začnem pisati, mi misli zmrznejo. Zato raje pustim fotografijam, da povedo svoje.

3. nevenka - 31.10.2011 ob 17:19
    nevenka

Saj povedo – zelo lepo :-)
    In najbrž ob njih marsikdo porazmišlja tako kot jaz.

4. Anna - 12.08.2012 ob 22:13

Tudi jaz sem doživela izlet do vasi Sauris in Pedaris z motorjem. Videla sem orgomano. Tukaj pa čas teče popolnoma drugače. Nepozabni izlet.

5. slovenija izleti - 15.12.2012 ob 20:15

Izgleda res lepo, verjetno je v zimšek času, ko je narava pokrita z belim zlatom še toliko lepše.
    Sicer pa hvala za idejo za naslednji malo daljši izlet.