FOTO BLOG

Moje počitnice in izleti v sliki in besedi

KOLESARSKA POT KRANJSKA GORA – BELOPEŠKA JEZERA – TRBIŽ

Objavil/a saskia 19.08.2011 ob 22:44 pod ..., DOPUST in IZLETI, KOLESARJENJE, SLOVENIJA, ZGORNJESAVSKA

Ena lepših kolesarskih poti je zgornjesavska, speljana po nekdanji železniški progi iz Mojstrane skozi Kranjsko Goro v Italijo. Uradno se imenuje KOLESARSKA POT JURETA ROBIČA (članek).

Najlepše je kolesarit dopoldne med tednom, ko ni toliko prometa. Le redkokdaj vzamem s sabo fotoaparat, saj poleti običajno vreme ni primerno za dobre fotografije. Razen po dežju. In tako je bilo sredi avgusta 2011, ko so nastale te fotografije.

Kolesarit začnem v Gozd Martuljku (755 m/m), kjer je kolesarska pot za trenutek prekinjena, saj je nov most čez Savo še v delu. Obljubljen je za leto 2012. Asfaltirana pot je speljana po slikoviti pokrajini, čez travnike z lepim razgledom na Špikovo skupino. Med potjo se vedno razveselim kozic, one pa mene.

POGLED NA ŠPIK

Pot je rahlo navkreber, samo toliko, da je ves čas treba pritiskat na pedala, nič ne gredo samo od sebe. V Kranjsko Goro vodi pot čez Trg na Gorici, potem pa skozi vas do smučišč. Pogled na kranjskogorska smučišča, mimo katerih kolesarska pot vodi proti podkorenski oz. Vitranški strmini.

Na desni se mi pogled ustavi v vasici Podkoren, pot pa nadaljujem naprej do Zelencev. Odcep za Zelence ni označen. Kot, da si ne želijo prevelikega obiska. Gre za zaščiteno območje, zato je tako prav. Razgled z lesene brvi pa prečudovit…

Na moji levi je lep pogled na Julijce in cesto, ki vodi v Planico. Sledim kolesarski cesti proti Italiji.

Da smo v drugi državi je vidno tudi iz cestnih označb, ki so v Italiji rumene. To vsekakor popestri monotonost vožnje po ravnini.

Do te točke (slika zgoraj) običajno porabim uro vožnje vključujoč 2 kratka postanka. Pot se razcepi na dve:
- proti Belopeškim jezerom 3 km
- proti Trbižu 9 km (pol urce)

1. Proti Belopeškim je kolesarske poti dober kilometer in potem še vzpon po cesti, ki ga običajno ne zmorem v celoti. Trud je poplačan s čudovitim pogledom na spodnje jezero (930 m/m). Do zgornjega pa še malo gor in dol.

2. Pot v Trbiž poteka tako kot po slovenski strani – po nekdanji železniški progi. Proti Trbižu (750 m/m) se nekoliko spusti, pravzaprav toliko, da sploh ni potrebno nobenega napora, gre kar samo. Pot je speljana čez ničkoliko mostičkov, ta je eden večjih.

Malo gor, malo dol, čez mostičke, pod tuneli – pot ni niti malo dolgočasna. Skoraj sem že na cilju.

Pod menoj na levi je Spodnji Trbiž s smučarsko skakalnico.

Zapeljem se le še čez most čez Vidussi in že sem na cilju. Odpočijem si na klopci, ki nudi čudovit pogled na cerkev sv. Petra in Pavla. Pot domov je lepo označena. Izberem krajšo, 10 km do Slovenije. Skozi Avstrijo pa kdaj drugič, Koren je le previsok zame.

***

GLEJ TUDI https://sites.google.com/site/zgornjagorenjska/kolesarska-pot-kranjska-gora-belopeska-trbiz

8 odgovorov na “KOLESARSKA POT KRANJSKA GORA – BELOPEŠKA JEZERA – TRBIŽ”
  1. polona - 31.08.2011 ob 18:12

o hvala za tole, mi bo še prov pršlo, ker imam tole turo še v planu. In koliko traja časovno?
    lp polona

2. Saša - 31.08.2011 ob 20:04

Jaz štartam iz Sp. Martuljka in do odcepa “proti Belopeškim ali Trbiž” rabim eno uro. Do Kr. Gore je malce napeto (20 min mogoče, nikoli ne štopam), potem pa precej naravnost. Od ocepa do Trbiža je cca pol ure samo navzdol, nazaj pa je malo navzgor, nobenega hriba, ker je to bivša železniška proga (no, pred 40 leti so pobrati tire). To jaz naredim eno turo, tja in nazaj je 3 ure brez postankov in brez ustavljanja za fotografije. Za Trbiž je skoraj obvezna vetrovka.
    Do Belopeških je od odcepa 3 km od tega zadnje pol poti ful strmina, ki jo jaz delno kar prehodim, če nimam kondicije. In še nisem šla na oba konca hkrati.

3. polona - 31.08.2011 ob 20:43

to je pa kar uredu, glede na to da se dan že krajša,
    najlepša hvala in lp

4. Mojca - 2.09.2011 ob 22:16

A je od Kranjske Gore do Belopeških jezer skoz asfalt al je tudi kaj makedama?

Hvala za info že vnaprej in veliko prijetnih klesarskih km še želim…

5. Saša - 3.09.2011 ob 20:33
    Saša

Celotna pot je asfaltirana od Mojstrane do Belopeških. Vmes je črna točka samo most preko Save v Martuljku, kjer je kolesarska prekinjena, sedaj pospešeno delajo kolesarski most. Če te zanima za rolanje je ravno od Martuljka (parkiraj pri starem hotelu Špik, to je takoj za znamenitim mostom levo) do Kranjske Gore najlepši asfalt (edino čez smučišče v Martuljku so tlakovci). Razen po kakšen neurju je vedno očiščen. Od Kranjske Gore do Rateč je malce starejši alfalt, tudi bolj zdelan, ker ga pozimi uporabljajo za cesto do smučišč. Med Ratečami in Belopeškimi je razen zadnje strmine zelo lep asfalt.

6. Jože - 25.05.2013 ob 08:22

To je ena izmed najboljše urejenih poti za kolesarje. Edino me moti en del trase ko moraš na glavno cesto.Trasa naj bi šla čez Savo se pravi most in za hišami. Most je bil seveda lansko leto urejen in samo še manjka en del po zemljišču. Upam da bodo to kmalu uredili.
    Drugače je pa ta relacija zelo primerna za družine z manjšimi otroki, ker prometa razen kolesarjev tam ni. Edino me motijo sprehajalci z psi ,ki se arogantno vedejo,kot da je to sprehajališče za pse. Potrebno bi bilo to zakonsko urediti,kaj je kolesarska steza in kaj je sprehajališče za pse.

7. Igor Kranjec - 2.09.2013 ob 20:07

Danes sem, na žalost, opazil, da je pot v dolžini 2 km (pod Tabrami) odprta za avtomobile. Res velja omejitev 30 km, sem pa v nekaj minutah srečal dva avtomobila (terenca, ki sta vozila precej hitreje. Morda sta bila namenjena v Triglavski park. Bojim se žrtev med kolesarji.

8. Saša - 2.09.2013 ob 21:01

Pot je odprta SAMO za lastnike zemljišč. Je tudi prometni znak.
    Tudi v Logu pred Kr.Goro je avtomobilom dovoljeno pečkati kolesarsko, ker tam živijo. Pa še kje med Kr. Goro in Podkornom.

Most v Gozd Martuljuku je res že končan, kakor tudi povezovalna pot od mostu mimo “starega Špika”.

Strinjam se glede sprehajalcev, še bolj moteča in nevarna je vožnja vštric.